Thursday, January 31, 2013

aku tak mengerti apa yang kurasa

assalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh ^^

hmm, hari ni entry sangat mendalam maksudnya... *tarik nafas dalam-dalam supaya minda aku tenang*
sebenarnya aku tak faham kenapa secara tiba-tiba aku menjadi seorang yg cepat TERdiam dengan gurauan seseorang. mungkin bagi dia kata-kata itu as a joke but kenapa aku take it seriously ?
hmm, mungkin sbb penat kot. tp takkan la penat hari-hari, am i right ?
astaghfirullah, ya rabb, lindungi lahh hatiku ini daripada sebarang perkataan EGO.

hatiku tidaklah sekering hatimu,
hatiku tidaklah selembut hatimu juga,
tapi aku juga mempunyai hati aku yang tersendiri.
sampai bila aku nak tahan dengan semua ini ?

------------------------------------------------------------------------------------------------

*sambil menulis blog sambil melayan lagu here without you*

aku pernah mengutarakan soalan ni kepada housemate aku...
soalannya -> hmm, memang betul sabar tu banyak hikmahnya, aku mmg tak nafikan. subhanallah, mmg banyak hikmah. tapi sampai bila kita nak sabar dengan perangai orang yang tak pernah cuba jaga hati kita ?

siapa ada jawapan, komen lah yer..

seterunya, pernah tak dengar ungkapan... apabila orang buat kita, maksudnya kita pun pernah buat something pada seseorang... cuma kita terlepas pandang.
ok ini lagi satu hal, bila aku tanya aku ada buat salah ke ? jawapan yang diberi tak la, aku ok je la, itu dan ini dan seterusnya... hmmm, lepas tu buat-buat tak kenal aku bila aku mengusik or bergurau dengan kau... T_T
sakit weyh hati ni... astaghfirullah :')

jom la istighfar sokmo daripada terus meluahkan perasaan kat blog ni.... manalah tahu tanpa sedar kita dapat dosa free-free je... huhu..

orait, hiduplah dengan bahagia ya sahabat .
saya sayang awak kerana Allah :D

1 comment:

  1. yaa..saya paham bila awak kata macam tu..like i say..bukan semua org paham diri kita ni..biarlah macam mana org lain nak sakitkan hati kita..tp kita try our best untuk x sakitkan hati org lain..mmg betol kecik hati kan..tp sbnarnya hati kita still same size..peribhsa je hiperbola lebih..ni mengikut kata shabat till jannah saya la..muhammad shaiful hisham..kredit to you laa epul..saya masih ingat lagi apa yang kau kata..

    ReplyDelete

Popular Posts