Friday, December 7, 2012

Sedikit ...

assalamualaikum dan salam rindu untuk korang. ehh ? aku kata rindu ekk, bukan suka, cinta and so on.... hahaha
ok.. ini SEDIKIT coretan daripada aku.

BISMILLAH.
dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha penyayang.
aku diberi nama Aiman Nadhirah binti Zul Aznal bin Abdul Hamid . *astaghfirullah, Allahumma solli'ala muhammad.. aku tak igt.

kepada mereka yang ingin menjadi sahabatku.. ini khas buatmu.

kalau kau mencari orang yang boleh buat kau happy selalu,
bukan aku lah orangnya,
kerna aku tak selalu happy... *melainkan kau happy bila tgk aku moody -_-

kalau kau mencari orang yang cerdik akal fikirannya,
aku bukan orang yang tepat,
sebab aku bukan bodoh bukan tak pandai, cuma aku masih lagi serba kekurangan...
aku masih lagi belajar untuk menjadikan fikiran aku matang.

kalau kau mencari orang yang kaya untuk berkawan,
aku bukan orangnya...
aku tak kaya dengan wang ringgit..
biarlah kaya akhlak nya daripada kaya wang ringgit..
sebab bila aku miskin nanti, kemungkinan kawan2 yang berniat kawan dengan aku hanya kerana wang, akan pergi meninggalkan aku...
u got it ???

aku tak sempurna wahai kaum adam dan hawa...
aku juga manusia, makhluk Allah, pengikut Nabi Muhammad SAW
aku juga mencari sahabat yang pabila aku melihatnya, aku ingat Allah...
dan pabila kumendengar nasihat atau kata-katanya aku ingat mati...

siapa yang tak impikan untuk mempunyai sahabat macam tu kan ???
so,
sama-samalah kita berusaha ke arah kebaikan.

'CUKUPLAH ALLAH BAGIKU DAN DIALAH SEBAIK-BAIK PELINDUNG'

renung-renungkan dan selamat beramal

assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts