Wednesday, February 20, 2013

Perjalanan Kita Masih Panjang....

Bismillah.
Assalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh.
----------------------------------------------------------------------------------


hmm, sebenarnya aku memang tak reti bab-bab hati dan perasaan ni...
but for me, kalau orang dah tak sayang, kita just let it go... mungkin dengan pergi nye dia dari hidup kita, hidup ni lebih tenang, kita lebih rapat kepada Allah, lebih menghormati parents dan lain-lain... who knows right ? Allah maha mengetahui segalanya... sungguh jodoh itu rahsia Allah, begitu juga dengan mati..
*iklan jap*
-> talking bout mati... apa yang berlaku sebelum ni banyak bagi pengajaran pada aku... apa yang terjadi memang benar-benar menjadikan aku terdiam terus bak mulut ni di gam dengan gam uhu yang korang beli dekat TESCO tu... :)
ingat lah wahai kaum adam dan hawa, kematian itu boleh terjadi bila-bila saja.. kalau Allah kata sat lagi kita akan pergi bertemuNya, 'kun fakayun' maka terjadilah... kita kena ready setiap saat.
istighfar sokmo bukannya sekali sekala...

ok, iklan habis dah, sambung balik :)

ini adalah nasihat daripada seseorang yang memang aku respect... seorang yang tabah dan kuat :)
so, baca dan fahami... moga sama-sama minda kita terbuka selepas membaca...

'..dlm perhubungan ada pasang surutnya..kadangkala org yang kita sangka jodoh kita..ternyata tidak..tp org yg kita x sangka yg menjadi jodoh kita..itulah jodoh kita..Allah dah aturkan setiap kehidupan umatnya..jodoh pertemuan di jalan Allah..jgn prnah risau tu semua..mungkin bukan dgn si dia..tapi dgn org yg lebih baik dari dia..cuba renungkan dari sudut positif..Allah sayangkan kita, Allah xnak kita kecewa suatu hari nanty..lalu Allah bukakan pintu hati lelaki itu untuk menyatakan bahawa dia masih cintakan kekasih lamanya..klau lelaki tu x mengaku awal2..xkan bhagia hubungan tu..hubungan yg lahir dari sifat kepura-puraan..nak ke mcm tu? umur macam kita ni, x dinafikan bhwa rasa sayang kat seseorg akan jadi sampai tahap gaban sampai x terfikir akibat darinya..kdgkala boleh smpai terleka..nauzubilla.. cuba lupakan lelaki tu.. x nafikan pada awalnya mmg terasa susah..tapi kita akan rasa kebhagian itu.buktikan pada lelaki yg ada..diri kita kuat..mampu..belajar dari pengalamn yg ada..wanita pada zahirnya mmg nmpk lemah tp hakikatnya tangan wanita mampu menggoncang dunia..buat apa kita beri kasih kita pada org yg x sudi? take it easy..go on with your life..jadikan Al-Quran sebgai pendmping hidup..tenangkan hati..ingt Allah..'

sungguh perjalanan hidup ini akan indah jika kita sulami denga betul. apa maksud betul ?
ikut apa yang telah diajarkan kepada kita ... ingat Rasul tinggal kan kat kita 2 perkara -> al-quran dan as-sunnah..

sama-sama kita perbaiki diri, in sha Allah..

saya sayang awak kerana Allah.

2 comments:

  1. perkara biasa bagi rakyat Malaysia..
    Malaysia boleh..
    tapi macam kenal jer ayat2 tuuu...

    ReplyDelete

Popular Posts