Saturday, November 7, 2009

kepada sahabat2ku...

sahabat atau kawan...perkataan yg selalu kita dgr...dlm hidup seseorg, pasti memerlukan kwn yg setia bersamanya tidak kira waktu senang, susah dan sewaktu dgn nya...dlm persahabatan, hanya memerlukan dua perkara ini..iaitu, ikhlas dan jujur..dgn ada nya dua perkara ini dlm sesebuah persahabatan itu, insyaALLAH...persahabatan itu akan kekal slama mana yg mungkin..hmm, soalnya skg, antara persahabatan dan percintaan..yg mana mungkin lebih penting dlm hidup seseorg..???bg aku, sahabat lebih penting dr cinta...waktu kita bergaduh dgn kekasih hati, siapa yg akan kita cari..??? sahabat...tmpat utk kita luahkan kesedihan kita, kegembiraan kita....ok..dlm setiap persahabatan pasti ada perpisahan....aku pernah lalui nya...mmg berat utk menerima hakikat yg kita perlu berjauhan dgn sahabat karib kita hanya kerana untuk menuntut ilmu atau berpindah.....mmg sukar utk menerimanya...tp, aku blaja utk terima semua itu..alhamdulillah..aku boleh menjalani kehidupan aku seperti biasa....
tp, kpd sahabat2 aku diluar sana..hanya satu permintaan aku...maafkan lah sgala ketelanjuran kata atau sikap aku yg membuatkan korunk semua kecil hati....aku mohon maaf tulus dari hati aku....

sahabat2 ku..,

andaikan jika suatu hari nanti ditakdirkan kita akan berpisah utk slama lamanya...aku berharap persahabatan kita ni akan kekal selama lamanya...jgn lah diputuskan tali silaturrahim antara kita...biarlah ia kekal slama lamanya.....

andai satu hari nanti kau sudah mempunyai sahabat yg lebih bagus daripada aku....ku pohon jgnlah kau lupakan sgala memori indah sewaktu kita bersama dahulu...

andai satu hari nanti kau telah berjaya mengecapi impian kau...jgn lah kau lupa pada TUHAN...bersyukurlah dgn apa yg kita kecapi hari ini.....

dan..

andai kau masih ragu2 ttg kesetiaanku dlm persahabatan kita...........hanya perkataan MAAF yg mampu kuungkapkan..kerana aku telah berusaha utk meyakinkan dirimu bahwa persahabatan kita ini akan kekal slama2nya, insyaALLAH...tp, jika kau ingin memutuskan jua persahabatan ini...aku tidak mampu utk berbuat apa2....aku menghormati keputusan kau yg aku x akan sesekali bersetuju....MEMUTUSKAN PERSAHABATAN KITA..??? tidak akan sesekali aku bersetuju dgn perkara itu.....takkan....

No comments:

Post a Comment

Popular Posts